دسته‌بندی نشده

همه چیزدر مورد انواع تیپ‌های پژو ۲۰۶

همانطور که می‌دانید خودرو به یکی از وسایل بسیار ارزشمند و مورد استفاده در دهه اخیر ایجاد شده است و گاهی اوقات اتومبیل دست دوم خریدش به صرفه و اقتصادی‌تر می‌باشد و می‌توانید راحت‌تر امور روزمره خودتان را انجام در این مقاله به یکی از پرطرفدارترین خودروهای ایرانی توضیحاتی در رابطه با انواع و همه موارد این خودرو خواهیم داد پژو ۲۰۶ خیلی خوش اقبال بوده است که توانسته بعد از ۲۰ سال همچنان جذاب باشد و خانواده‌های ایرانی را همانطور به خودش جذب کند و خریداری شود هزینه‌ها و ریسک‌های خودش را دارد امروزه نگاهی به انواع و مهمترین نکاتی در رابطه با ۲۰۶ و تمام تیپ‌های آن می‌اندازیم گاهی اوقات تصمیم می‌گیرید که خودروی دست دوم بخرید معمولاً خودروهای دست دوم دچار ایرادات و خرابی‌هایی هستند که آسایش صاحبین را با تعمیرات به هم می‌زند و همچنین خودروهای دست دوم ارزان قیمت هستند نسبت به نمونه صفر و این موارد گاهی اوقات بی‌کیفیت در می‌آیند بنابراین این خودروها را حتماً به کارشناسی ببرید از آنها اطمینان حاصل کنید تا بتوانید راحت‌تر از آن استفاده کنید همانطور که گفتیم در این مقاله در رابطه با خودرو ۲۰۶ انواع آن تیپ‌های متفاوت آن توضیحاتی از بطن ورود تا به اکنون می‌دهیم با ما همراه باشید شما می‌توانید راجع به هر موضوع خودرو در هر قسمت از آن انواع خودرو خودروهای داخلی خارجی قسمت‌های فنی خودرو قسمت‌های داخلی ظاهری خارجی می‌توانید در قسمت سایت نوبت ماشین وارد شوید و تمامی اطلاعات خواسته شده را از آنجا ببینید و مطالعه کنید در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این مورد نیز بپردازیم

وارد شدن خودرو ۲۰۶ به ایران

در دهه ۸۰ یعنی ۱۳۸۰ بود که پژو ۲۰۶ جایگزین پژو ۲۰۵ شد خودروی جذاب زیبا خودرویی که به راحتی توانست بازارها را به نفع خودش تغییر دهد وارد بازار شد و کمتر از یک سال از عرضه ۲۰۶ تیپ ۱ تیپ ۲ نیز به وجود آمد و تا ۴ تیپ به سبد محصولات خودرو ۲۰۶ اضافه شد و تا قبل از سال ۸۳ تیپ‌های ۳ و ۵ نیز به بازار آمدند و سرانجام در سال ۸۳ تیپ ۶ به بازار ایران وارد شد که لیست کاملی از ۲۰۶‌ها را به وجود آورد این موارد توضیح داده شده فقط بخشی از واردات یا همان تشکیل خودروهای ۲۰۶ بوده است در ادامه با ما همراه باشید تا انواع تیپ‌ها و ویژگی‌ها یا تفاوت‌های آنها را با یکدیگر بررسی کنیم

تیپ‌های ۲۰۶ چه تفاوتی با یکدیگر دارند

همانطور که طبق توضیحات بالا گفتیم خودروی پژو ۲۰۶ دارای چند نوع تیپ می‌باشد که از تیپ تا تیپ ۶ تولید و عرضه شده است که هر کدام در سال‌های مختلفی تولید و عرضه شده‌اند اکنون با یکدیگر به آنها می‌پردازیم و هر کدام را به دور جداگانه توضیح می‌دهیم تا با سیستم های تفاوتی آنها آشنا شوید

پژو ۲۰۶ تیپ ۱ ۱۳۸۰ الی ۱۳۸۱

این تیپ خودرو پایه‌ای‌ترین مدل ۲۰۶ محسوب می‌شود یعنی قدیمی‌ترین و اولین خودروی ۲۰۶ تولید شده می‌توان گفت که این خودرو دارای موتوری چهار و نیم لیتری است و ۱۳۶۰ سی سی ۴ سیلندر با کد tu3 می‌باشد که ۷۵ اسب بخار را قدرت ایجاد می‌کند و تیپ یک مولتی پلکس است و سیستم برقی آن کاملاً ساده می‌باشد دارای فرمان دو شاخه و به جای ال‌سی‌دی تایپ abcd یک ساعت دیجیتالی دارد این سیستم صوتی این مدل قابلیت پشتیبانی از کاست را نیز دارا می‌باشد و با آمدن تیپ ۲ عرضه تیپ یک در سال ۱۳۸۱ متوقف شد و از آن دو سال بعد مدل‌های تیپ جدیدی وارد عرضه و و فروش شد طی دو سال ۱ ۲ ۲ ۲۲۷ عدد ۲۰۶ تیپ ۱ تولید شد مولتی پلکس سیستم برقی پیشرفته و مجزای تفکیک شده را ندارد در ادامه در رابطه با تیپ‌های دیگر این خودرو نیز توضیحاتی می‌دهیم همراهمان باشید

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۱۳۸۱ تا به اکنون

خودرو ۲۰۶ تیپ ۲ را می‌توان پیشرفته‌تر تیپ ۱ یا همان مولتی پلاس ویژه دانست می‌توان گفت که از نظر قوای فنی تیپ ۱ و تیپ ۲ با هم خیلی مشترک هستند ولی تیپ ۲ سیستم برقی مولتی پلکس دارد که خیلی بهتر از سیستم قبلی می‌باشد و فرمان آن نیز سه شاخه است ساعت دیجیتالی که در تیپ یک جای خود را به ال‌سی‌دی تایپ ای و در تیپ ۲ داده می‌باشد البته می‌توان در این مورد گفت که ال‌سی‌دی در مدل‌های تولیدی بعد از سال ۹۲ به تایپ بی و طرح ال‌سی‌دی تایپ بی با نام ام اف دی و قابلیت‌های کمتر از آن از ال سی دی تایپ بی ارتقا پیدا کرده است و در سال ۹۴ نسل دوم ال‌سی‌دی‌های mfd بر روی ۲۰۶‌ها ایجاد می‌شود با این تیپ می‌توان گفت که تمامی نکات فنی آن مشابه خودروی تیپ ۱ می‌باشد تیپ ۲ همان تیپ یک محسوب می‌شود ولی از نظر سیستم تهویه مطبوع دستی بهره‌مند برده است و شیشه بالابرهای در پا در آن برقی شده‌اند مه‌شکن جلو و عقب ایجاد شده است امکانات تیپ ۲ کمی بیشتر از ترمزهای عقب تیپ ۲ کاسه‌ای هستند ولی مدل قبلی فاقد ضد قفل بود ۲۰۶ تیپ ۲ در اواخر سال ۸۸ مجهز به سیستم ضد قفل نیز شد و کیسه‌های هوایی رانندگی در لیست تجهیزات آنها نیز قرار گرفت و در سال ۱۳۹۰ کیسه هوای کمک راننده نیز اضافه گردید و از سال ۱۳۹۰ تا ۹۳ سیستم صوتی کاست خور آن به سیستم صوتی سیری پلیر تبدیل شد و بعد از آن به سیستم‌های صوتی usb و iusx تبدیل شده است و به بلوتوث نیز ارتقا پیدا کرده است فصل جدید های ام‌اف‌ در خودروهای ۹۴ ایجاد شد و تا سال ۹۰ پژو ۲۰۶ تیپ ۲ پرفروش‌ترین مدل بین مدل‌ها و تیپ‌های دیگر بود اما تیپ‌های جدید جایگزین این مدل شد

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ ۱۳۸۲ الی ۱۳۹۰

این خودرو یا همان خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۳ را می‌توان با تیپ ۲ و امکانات تیپ ۵ دانست از نظر فنی تیپ ۳ مشخصه‌های شبیه تیپ ۱ و تیپ ۲ را دارد اما از نظر امکانات تبدیل به نزدیک به خودرو تیپ ۵ است از امکانات و مشخص‌های فنی آن می‌توان به مشابه بودن به موتور یک و نیم لیتری تیو تری اشاره کرد و تیپ ۳ خودرو کاملاً از لحاظ امکانات رفاهی کارآمد از کولرهای اتومات آینه‌های جانبی برقی کیسه هوای راننده و سرنشین سیستم صوتی قابل پشتیبانی از سی دی و سیستم ضد قفل abs و ترمزهای کاسه‌ای عقب و پشت صندلی‌ها و سرنشین‌ها و شیشه‌های برقی درب‌های عقب از امکانات ۲۰۶ تیپ ۳ هستند اما با اضافه شدن چند مورد تبدیل به مدل متفاوت شده است که سیستم ضد قفل کیسه هوا به تیپ ۲ در سال ۹۰ به اختلاف قیمت ناچیز بین تیپ ۳ و ۵ تولید این تیپ نیز در همان سال متوقف گردید

پژو ۲۰۶ تیپ ۴ ۱۳۸۱ الی ۱۳۸۲

تنها ۱۹۱ دستگاه ۲۰۶ تیپ ۴ وجود دارد که به صورت اسکیدی یعنی چی یعنی مونتاژ قطعات بر روی خودروهای نیمه کاملی که از طرف کمپانی مادر به کشور وارد شده است در بازار ایران می‌توان گفت که این تیپ چهارهایی که به ایران وارد شدند مخصوص عرضه به جانبازها بوده است تنها نصب صندلی و لاستیک در ایران انجام شد که مابقی خود را به صورت مونتاژ شده در پالت‌های خارج از کشوری وارد شد و این تفاوت ۲۰۶ تیپ ۴ با بقیه تیپ‌ها به رنگ‌های متنوعی بود که تولید شده بود همچنین تیپ ۴ مجهز به سنسور باران محفظه مخفی زیر صندلی شاگرد و توری نگهدارنده صندوق عقب نیز می‌باشد تیپ ۴ از نظر فنی تقریباً مشابه تیپ ۶ ۲۰۶ می‌باشد که این خودرو از موتوری یک و نیم لیتری با کد تیوفایو طراحی شده است و ۱۱۰ اسب بخار ایجاد می‌کند تولید و قدرت و همچنین این تیپ سری اول ۲۰۶‌های اتوماتیک کشور محسوب می‌شود که جعبه دنده چهار سرعته بر روی آن قرار گرفته است اما مشکلی که در تیپ ۴ با آن مواجه بودند استفاده از سیستم‌های نسخه اروپایی که برای استقامت خودروها بسیار زیاد بود و در برابر ناهمواری‌های کشور ما را نداشت ۲۰۶‌های سفارش از سیستم فنربندی مقاوم‌تری در مقابل ۲۰۶‌های اروپایی بودند و ارتقای آنها به ۲ سانتی‌متر بالاتر از نسخه اروپایی می‌باشد

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ۱۳۸۲ تا به اکنون

پرفروش‌ترین مدل یا تیپ ۲۰۶ بعد از سال ۹۰ خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ بوده است که از نظر موتوری خودرو یک و نیم لیتری موتور دارد و تیوفایو با ۵ دنده ۵ سرعته دستی می‌باشد و در کنار تمامی امکانات رفاهی کامل آن دیپ ۵ به دل جوانان بیشتر نشسته و تیپ ۵ از نظر امکانات رفاهی مصاحبه به تیپ ۳ است اما تفاوت در ترمزهای چرخ عقب که دیسکی است و سیستم ضد قفل abs ۴ کانال دارد که زیر سیستم توزیع نیروی برق abd ایجاد شده است این خودرو همانطور که گفتیم بسیار مشتری داشته است و جزو پرفروش‌ها بوده و این مدل تقریباً نزدیک به تیپ ۳ می‌باشد و استفاده از آن تا به اکنون ادامه داشته است و از سال ۸۲ که تولید شده است تا به اکنون استفاده می‌شود و در بازارهای دست دوم شاهد هستیم

پژو ۲۰۶ تیپ ۶ ۱۳۸۳ الی ۱۳۹۰

مونتاژ شده تیپ ۶ با تیراژ بالا از سال ۱۳۸۳ شروع شد و به عنوان پژو ۲۰۶ اتوماتیک جای پژو ۲۰۶ تیپ ۴ را می‌گیرد امکانات خاص تیپ ۴ رنگ‌های متنوع و بدنه‌ها و سنسور بالا محفظه زیر صندلی شاگرد توری نگهدارنده صندوق عقب و دیگر در تیپ ۶ نیست و امکاناتی نزدیک به تیپ ۵ را دارد ولی جعبه دنده ۴ سرعته دارد امکانات تعویض دنده به صورت دستی تیپ ترونیک به آن اضافه شده و تیپ ۶ تا سال ۹۱ به تولید رسید و بعد از آن در سال ۹۵ دیگر تولید نشد و از خانواده ۲۰۶ گیربکس اتومات نبود و سال ۹۵ پژو ۲۰۷ با جعبه دنده اتوماتیک تولید و وارد بازار بازار شد و دیگر خودروهای مدل تیپ‌های متفاوتی از ۲۰۶ تشکیل نشد و این خودرو ۲۰۷ نزدیک به ۲۰۶ است اما امکانات بیشتری از این خودرو دارد

در قسمت موتور ۲۰۶‌ها

همانطور که در بالا توضیح دادیم تیپ‌های ۵ موتور یک و نیم لیتری با کد تیوفایو را دارد و خودروی ۱۰۵ اسب بخار تولید قدرت دارند گشتاور آنها ۱۴۲ نیوتون متر است و ۴۰۰۰ دور بر دقیقه می‌چرخد و این اعداد بر تمامی ۲۰۶‌ها نیست و مربوط به تیپ ۵ است و در ۲۰۶‌های تولید شده در سال ۱۳۹۱ در قسمت چپ و زیر محفظه کاپوت سی یو وجود دارد ما ۲۰۶‌های ایرانیزه در سمت راست محوطه در پشت باتری به صورت عمودی وجود دارد همچنین طراحی دریچه ورودی هوا متفاوت است جنس قطعات پلاستیکی و کیفیت غربالگری استفاده شده قطعات قاب موتور بسته‌بندی‌های فیوز تو پایه سر کمکی به شدت نسبت به مدل‌های قبلی افزایش داشته از بوستر ترمز استفاده شده از برند آلمانی می‌باشد اما در سال ۹۱ جای خود را به بوستر و ترمزهای داخلی داده است نکته به نظر می‌رسد ستون همرنگ خودروها در ۲۰۶‌های قدیمی است که با برچسب مشکی پوشیده شده است که تاثیر بسزایی در ظاهر خودرو دارد درب خودرو که باز می‌شود در بین کابین نیز بسیار زیبا طراحی شده است همانطور که گفته شد این خودرو بسیار کارآمد بوده و توانسته مخاطب‌های خود زیادی را هم از نظر فنی و هم از نظر ظاهری به خودش جلب کند

جمع بندی

در این مقاله در رابطه با نکات مثبت خودرو ۲۰۶ را توضیحات بسیار زیادی داریم همانطور که می‌دانید خودرو ۲۰۶ از گذشته تا به اکنون توانسته همچنان مشتریان خودش را حفظ کند و داشته باشد این خودرو خوش فروش و خوش اقبال بسیار و بسیار در طراحی آن و طراحی داخلی ظاهری خودرو از نظر فنی خودرویی بوده است که همچنان از مد نیفتاده و موتوری و همچنین ویژگی‌های دیگر آن بسیار خاص بوده است که توانسته طی دو دهه همچنان مشتریان را حفظ کند دل زده نکند طراحی و تولیدات اصیلی به نظر برسد و همانطور که می‌دانید دارای خودرو و موتورهای متفاوت پیشرفت‌های بسیاری از تیپ ۱ تا تیپ ۲ شده است تیپ‌های مختلف آن باعث شده است که دست مردم برای خرید باز باشد ۶ تیپ را تولید کرده است و توانسته بسیار بر روی خودرو مسلط باشد در این مقاله برای شما تمامی نکات مهم خودروها از بطن ورود آن به ایران و تولیداتش در سال ۱۳۸۰ تا به اکنون توضیحات کاملی دادیم در انواع تیپ‌ها آنها را برایتان نام بردیم ویژگی هر تیپ را نوشتیم و برایتان اطلاعات کاملی را ایجاد کردیم و امیدواریم که برای شما نیز این مطالب مفید باشد تمامی موارد نسبت به موردها و خودروهای مختلف را می‌توانید از خودروهای داخلی تا خودروهای خارجی از قسمت فنی تا قسمت ظاهری از انواع خودرو تا ویژگی‌های آنها در سایت نوبت ماشین برای مطالعه آنها وارد شوید و مواردی که مورد نیاز دارید را مطالعه کنید امیدواریم که این مقاله را نیز مطالعه داشته باشید و برایتان موثر و مفید واقع شود

با سپاس از همراهی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *