دسته‌بندی نشده

به چه علت نباید باک بنزین را کاملاً پر کنیم

بنزین زدن یکی از کارهایی است که هر راننده باید آن را انجام دهد و این کار شاید در طی روز بارها و بارها باید اتفاق بیفتد و هر راننده باید نحوه انجام این کار را بلد باشد بنابراین افراد بیشتر معمولاً به نحوه و کیفیت سوخت‌گیری در جایگاه پمپ بنزین توجه ندارند بنابراین همین موضوع گاهی اوقات باعث مشکلاتی می‌شود و اصرار عجیبی برای پر کردن کامل باک بنزین دارند اما این کار باعث می‌شود که مشکلاتی برای خودرو پیش بیاید و در پی آن مشکلات هزینه‌های زیادی را نیز بر دوش رانندگان بگذارد در این قسمت از مقاله در رابطه با علت‌هایی که نباید باک بنزین را کاملاً پر کرد توضیح می‌دهیم و به شما اطلاعات کافی در رابطه با این موضوع را می‌دهیم بنابراین در این مصرف شما باید آشنا شوید که چرا نباید باک بنزین را کاملاً پر کنید فرایند کلی بنزین زدن را به شما آموزش خواهیم داد چرا و نبایدهای پر کردن بنزین با باک کامل و پر کردن بیش از حد باک که چه آسیباتی می‌رسد برای محیط زیست ضررهایی دارد و روش صحیح بنزین زدن را توضیح می‌دهیم و شما را با آنها آشنا می‌کنیم با ما همراه باشید

فرایند کلی بنزین زدن خودرو

برای بنزین زدن بعد از مراجعه به یکی از جایگاه‌های سوخت باید با کمک نازل پمپ بنزین سوخت را به باک بریزید بنابراین فرایند کلیه بنزین زدن خودرو همانطور که دیده‌اید و می‌دانید ناظر را طوری طراحی کرده‌اند که خودش مقدار مناسب بنزین را تشخیص دهد و بعد از پر شدن باک خودرو با یک صدای کلیک و به صورت خودکار جریان بنزین قطع می‌شود این کار برای جلوگیری از خطراتی که پر کردن باک به دنبال دارد را انجام می‌دهد بنابراین فرایند کلیه بنزین زدن را هر راننده باید بداند تا اشتباهاتی در رابطه با این موضوع نکند

چرا نباید باک بنزینمان را کاملاً پر کنیم

توضیح دادیم پر کردن پاک بنزین کاملاً کار اشتباهی است پر کردن باک خودرو خطراتی به دنبال دارد که عبارتند از

پر کردن بیش از حد باک به خودرو آسیب‌های بسیار می‌رساند

در خودرو قطعات مهمی به نام کنیستر وجود دارد که بیشتر مردم از وجود آن اهمیتی که در سیستم سوخت خودرو دارد بی اطلاع هستند نازل با قطع جریان بنزین و باک خودرو در واقع از کلیسر محافظت می‌کند بنزین به دلیل ماهیت شیمیایی خود مقدار به خاک تولید می‌کند که تجمع بیش از حد این بخارات در باک بنزین می‌تواند خیلی خطرآفرین باشد به همین دلیل در خودروهای امروزی برای کنترل بخارای کنیستر استفاده شده است تا بتواند آنها را جلوگیری کند کنیستر نوعی فیلتر است که در آن پر از زغال فعال است زغال فعال به صورت دائمی بخاره بنزین را جذب می‌کند و آن را به مسیر سوخت برمی‌گرداند بنزین مایعی روی کنیستر اثرات منفی می‌گذارد این اثرات مخرب بعد از مدتی باعث خرابی کنستر می‌گردد و مجبور می‌شوید آن را تعویض کنید که هزینه‌های زیادی هم روی دستتان می‌گذارد بنابراین پر کردن بیش از حد از باک به خودروی شما آسیب بسیار زیادی می‌رساند

بخارهای بنزین برای افراد و محیط زیست زیان آور است

مورد که می‌توان توضیح داد اگر کنیستر آسیب ببیند سیستم جذب و فیلتر بخارها بنزین نمی‌تواند وظایف خود را به درستی انجام دهد بنابراین به همین دلیل این بخورد مضر به محیط وارد می‌گردد و هوا را آلوده کرده‌اند که برای سلامتی افراد مسن نیز بسیار خطرناک است و خطرات بسیار زیادی برای محیط زیست به وجود می‌آورند علاوه بر آن پر کردن باک بنزین نیز ممکن است سبب ریزش و سرریز شدن روی زمین شوند و نه تنها محیط زیست را آلوده کند لباس‌ها کثیف می‌کند بلکه باعث آتش سوزی و خطرات انفجار در جایگاه سوخت نیز می‌شود

با اتلاف بنزین پولتان را دور نمی‌ریزید

وقتی باک بنزین بیشتر از حد پر خواهد شد راهی برای جدا دادن بنزین بیشتر در آن وجود ندارد متاسفانه عده‌ای از افراد پس از اینکه نازل پمپ بنزین در جریان است قطع می‌کند اما بعضی دیگر باز کردن بنزین ادامه می‌دهند زیرا یک عدد رند برسند و هنگامی که این عدد مورد نظر نزدیک می‌شوند شروع به فشرده شدن نازل بنزین کرده و با این تصور که بنزین بیشتری در بانک خودرو جا شود شاید فکر کنید که با فشار دادن مجدد چندباره نازل یا بیرون کشیدن آن از دهانه باک بنزین بنزین بیشتری وارد باک شود باید بگوییم سخت در اشتباه است دلیلش این است که پمپ بنزین‌ها با سیستم بازیابی بخار مجهز هستند این یعنی اینکه بدان معنا است که وقتی باد پر شود با نازل جریان را قطع می‌کند و به سمت مخزن برمی‌گردانند پمپ مقداری سوخت را برمی‌گرداند به سمت مخزن این کار به این علت است که اطمینان بیشتری شود بخارهای اضافی بنزین فرار نمی‌کند و وارد محیط زیست می‌شود می‌توان گفت که به این معنا نیست که دستگاه محاسبه سوخت در جایگاه میزان سوخت اضافی را به زور سعی داشت در باک بریزد حساب نمی‌کند در واقع شما آن میزان بنزین را به دلیل پر بودن باک به مخزن برگشته را هم پرداخت می‌کنید در این رابطه پولتان نیز بیشتر می‌رود

روش صحیح بنزین زدن

در رابطه با این موضوع روش‌های صحیح بنزین زدن متفاوت است و باید همه خودروها و سرنشینان آن و حتی راننده‌ها بداند پس از وارد شدن به جایگاه و قرار گرفتن در کنار یکی از پمپ بنزین‌ها پمپ‌های سوخت ماشین را خاموش کنید و پیاده می‌شود تمامی نکات را باید انجام دهید کارت سوخت را در کارتخوان مربوط قرار دهید سرپوش باک را باز کنید ناظر را باید بردارید و به شکل ایمن درون باک خود را باید قرار دهید و سپس در باک را باید باز کنید نازل را بردارید و آن را با کمی فشار تا به خوبی درون خود جای بگیرد فشار دهید سپس باید ماشه ناظر را فشار دهید تا بنزین را روی باک پمپاژ کنید امروزه در پمپ بنزین‌های نازل دارای مکانیسم متوقف کردن خودکار جریان بنزین وجود دارد این به این صورت است که وقتی باک به اندازه مجاز پر شد با یک صدای کلیک خود به خود جریان سوخت قطع شود دیگر ماشین را نباید فشار دهید نازل را از بانک خارج کنید و اجازه بدهید آخرین قطره‌ها هم درون باک بریزد وقتی دیگر چکه نکرد ناظر را سر جای خودش قرار دهید اگر احیاناً چند قطره ریخت اندازه روی لباس و کفشتان نریزد شاید خطرناک باشد و بوی بد آن باعث شود که مشکلاتی به وجود بیاد در پوش بانک را ببندید و کارت سوخت را بردارید اگر باب فوت تفاوت دارد آن را پرداخت کنید ماشین روشن کرده حرکت کند پیشنهاد کرده دقیقاً به اندازه مناسب باک بنزین خودرو پر کنید وقتی نازل جریان بنزین را قطع کرد ادامه نده این با این کار نه تنها آسیب به خودروی تام وارد می‌شود که از خطرات احتمالی نیز جلوگیری می‌شود و پولتان نیز هدر نمی‌رود

جمع بندی

در این مقاله در رابطه با تمامی نکاتی که می‌توانستید در رابطه با پر کردن و نبایدها و بایدهای باک خودرو توضیحات کامل ویژه‌ای دادیم و شما می‌توانید با استفاده از این مقاله می‌توانی در رابطه با علت‌هایی که نباید باک بنزین را کاملاً پر کنید توضیح دادیم در این نوشته سعی کردیم یکی از نکاتی که به ظاهر کم اهمیت به نظر می‌رسد اما بسیار پر اهمیت است توضیحات بسیاری داریم زیرا این همین موضوع کم اهمیت باعث مشکلات بزرگ و خطرآفرین است که باید بررسی کنید و چنانچه نکاتی را در رابطه با این موضوع بدانید و این را در نظر داشته باشید رعایت آن و سلامت فنی خودرو کمک می‌کند با ما در میان بگذارید توصیه می‌کنیم این نوشته‌ها را بخوانید دلایل مختلف دیگر برای مشکلات خودرو را نیز در مقاله‌های دیگر توضیح دادیم که اگر را در رابطه خود را مشکلی وجود داشت می‌توانید سریع به آن مقاله‌ها بزنید در رابطه با این سایت یعنی نوبت ماشین می‌توانید تمامی مشکلات خودرو و راجع به خودرو خودروهای جهان و مسائل دیگر روز بدانید و آنها را آشنا باشید بنابراین در این مقاله امیدواریم که به پاسخ سوالات خود رسیده باشید در این مقاله امیدواریم که برایتان مفید واقع شود

با سپاس از همراهی شما عزیزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *