دسته‌بندی نشده

بررسی مشخصات فنی خودرو مارس ۳۰۰ پرو

چند سال اخیر با بررسی یک نوع کراس اور یا با نام دانگ فانک در بازار قرار بود در ایران به صورت مونتاژ باشد اما سوال‌های اخیر خبری از این قضیه نبود که سرانجام آرشام موتور نسخه دانگ فینگ آئولوس با نشان‌های متفاوتی به عنوان مارس ۳۰۰ پرو به نمایش گذاشته شد و در سال ۱۴۰۳ در شیراز به دید همگان گذاشته شد طبق گفته‌های آرشام موتور این خودرو به صورت وارداتی و سپس قرار است به صورت مونتاژ در بازار ایران استفاده تولید و توزیع شود اکنون می‌خواهیم این خودرو را از نظر مشخصات فنی آپشن و ویژگی‌های گوناگون توضیح دهیم

مشخصات فنی مارس ۳۰۰cپرو

این خودرو در اصل نسخه دوم دانگ فنگ a است و نخستین بار در سال ۲۰۱۸ تولید شده است و در سال ۲۰۲۱ فیس لیفت‌هایی بر روی این خودرو قرار گرفته است مانند روی جلو پنجره آن برداشته شده است و بعد لوگوی اختصاصی آن به بازار ارائه شده است و در سال ۲۰۲۲ فیس لیفت جدید است که شاسی بلند شهری تولید شده که در بخش سپر جلو او جزئیاتی تغییر کرده است اما در نسخه سوم آن یعنی ۲۰۲۳ آرشام موتور غییراتی در آن ایجاد کرده است و با نام مارس ۳۰۰ پرو در ایران عرضه می‌شود این خودرو از نظر مشخصات فنی این خود را از نظر مشخصات فنی مانند خودروهای شاین مکس ایران خودرو و لاماری ایمای اشتراکات زیادی را دارد بنابراین خودرو با کمک یک موتور توربو شارژ تزریقی ۴ سیلندر به حجم یک و نیم لیتر تولید شده است این خودرو موتوری قدرتمند ۱۹۰ اسب بخار و دور موتور ۵۲۰۰ و ماکسیمم گشتاور آن ۳۰۰ نیوتن است و در بازه ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه را می‌تواند تولید کند و انتقال انرژی را وظیفه دارد به سمت چرخ‌های جلو و یک گیربکس اتومات دو کلاچه ۷ سرعته روغنی که ساخت شرکت گترا گست ن خودرو استاندارد و آلاینده‌های یورو ۶ را دارد و می‌تواند جز خودروهای دوستدار محیط زیست در نظر داشته باشید وزن این خودرو ۳۰۰ و حدود ۱ و ۶۰۰ کیلوگرم است و باک سوخت آن ۶۰ لیتر گنجایش دارد میزان دقیق شتاب و مصرف سوخت آن اطلاعاتی هنوز منتشر نشده است اما محاسباتی که شده است با شتاب‌گیری و مصرف سوخت آن می‌توان گفت که حداقل در ۹ ثانیه قادر است از سرعت صفر به ۱۰۰ در دقیقه برسد در مورد مصرف سوخت این خودرو نیز متوسط حفریت را در هر ۱۰۰ کیلومتر باید در نظر گرفت

سیستم تعلیق جلوبندی آن از نوع مک فارسون انتخاب شده است و خوشبختانه این سیستم تعلیق عقب نسبت بسیاری از رقبا وضعیت بهتری دارد و از مستقل دوجناقه استفاده شده است و این سیستم تعلیق هم قادر به جذب ضربات شدید می‌باشد و زمانی که هندلینگ و پایداری اطمینان بیشتری برای خودروهای شاسی بلند فراهم کرده است در نتیجه انتظار داریم این ماشین‌ها نسبت خوش هیبت‌تر و مسیرهای منحنی و مارپیچ را با تعادل بیشتری می‌توانند عبور کنند و میزان تکان‌هایی که در اتاقک حس می‌شود بسیار محدود و استاندارد است و اصلاً نگران کننده نیست و سیستم تعلیق جلو نیز به حدی است که سرنشینان در ردیف‌های عقب و ردیف‌های جلو خشکی سواری را حس نکنند رینگ‌های ۱۹ اینچی آن با ترمزهای چهار چرخ دیسکی یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که این خودرو دارد و آرشام موتور در رابطه با خودروی مارس ۳۰۰ سی پرو تولید کرده است

مشخصات کلی خودروی مارس ۳۰۰ سی پرو

از مشخصات کلی آن می‌توان به نوع موتور خودرو خط بنزینی و حجم موتور آن یعنی یک و نیم لیتری سیلندر و سوپاپ‌های آن ۱۶ و ۴ سیلندر تنفس موتور توربو شارژ است و تنفس بسیار خوبی دارد قدرت آن ۱۹۰ اسب بخار است و گشتاوری حدود ۳۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند گیربکس آن ۷ سرعته است و محور محرک آن دیفرانسیل جلو از شتاب آن ۹ ثانیه طول می‌کشد سرعت بسیار خوبی را ارائه می‌دهد مصرف سوخت آن به طور میانگین ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر استفاده می‌شود استانداردهای آیلایندگی یورو ۶ را جذب کرده و فرمان برقی دارد بدنه آن به صورت کراس اورکامپلکت است و نوع رینگ آن آلومینیومی می‌باشد

ابعاد و ظرفیت‌های این خودرو

اگر بخواهیم از نظر ابعاد و ظرفیت‌ها آن را بررسی کنیم طبق مشخصات داده شده به بازار طول آن ۴۶۶۰ میلی‌متر است عرض آن ۱ و ۸۸۰ میلی‌متر است و ارتفاع آن ۱۶۹۰ توضیح داده شده است و فاصله محورهای آن را ۲۷۱۵ میلی‌متر بیان کردند وزن خالص آن ۱.۶۰۰ کیلومتر است تعداد سرنشینانی که می‌توانند در این خودرو یعنی خودروی مارس ۳۰۰ سی پرو سوار شوند ۵ نفر است ظرفیت صندوق عقب آن ۵۶۵ لیتر است و حجم مصرف و مخزن سوخت آن ۶۰ لیتری می‌باشد قطر رینگ‌های آن ۱۹ اینچی می‌باشد

طراحی ظاهری مارس ۳۰۰ سی پرو

می‌خواهیم راجع به شمایل و ظاهرهای بیرونی آن توضیحاتی بدهیم که این خودرو از ترکیب برخی خطوط منحنی و المان‌های هندسی و زاویهه‌دار استفاده شده است به طوری که هم از یک سو نسبت به مجلل و لوکس بودن آن کمک کرده است و هم به تیز و تند بودن آن در قسمت چهره اشاره شده است و طوری است که می‌تواند مشتریان زیادی را به خود جذب کند زیرا طراحی ظاهری بسیار زیبا را ارائه کرده‌اند و ویژگی‌هایی همچون المان‌های مختلف را برای شکل بیرونی آن استفاده کردند تا لوکس و مجلل به نظر برسد و از نظر شتاب پذیری نیز بسیار خوب باشد در نمای روبرو یک پنجره بزرگ به حالت هندسی و با رنگ‌های مشکی که بیشترین مساحت آن را به خود اختصاص داده است تولید شده است و چراغ‌های چهارگوش با حالتی اخم کننده در دو طرف پنجره اضافه شده است فرم برجسته و سه بعدی دارد سوم به قاب‌های مه‌شکن سپرهای اسپرتی طراحی کردند که مشتریان جوانی را به سمت آن می‌کشد نمای جانبی آن در خطوط و حجم پردازی‌ها عضلانی‌تر نشان داده‌اند نمای جانبی آن باعث شده است که مشتریان و جوان‌های بسیاری را به خود جذب کند و خطوط و حجم پردازی‌های بسیار زیادی اضافه شده است که خودرو را عضلانی و بزرگتر نشان می‌دهد که استایل آن با مشتریان امروزی بسیار همخوانی دارد طرح ستون آن به صورت ۳۰ به کارگیری نوارهای کرومی ستون سقف جذابیت‌های نمای بغل و شاسی بلندنده آن در شهرهای مختلف چشم نوازی می‌کند در نمای عقب نیز از چراغ‌های به هم پیوسته گرافیکی متفاوت استفاده شده تزیینات بسیاری در زیرین قسمت‌های مختلف استفاده شده چراغ‌های فضایی شش ضلعی پلاک‌هایی را وجود دارد که خیلی زیبایی را به چشم می‌آورد در مجموع باید گفت که این خودرو جزوی از خودروهایی است که طراحی ظاهری و استایل آن به خوبی انجام شده و جذابیت بالایی را دارد

طراحی داخلی

با بررسی مشخصات داخلی طراحی آن می‌توان گفت که با طراحی مدرن روبرو هستیم که بسیار نوین کار شده است و با یک پوسته داشبورد به طرح خودروهای مدرن اصطلاحا یک کاپیت نوین است در مجموع یک قالب طراحی زیبا و متفاوت مجلل در کابین استفاده شده است که ویژگی بسیار زیادی دارد در بین طراحی‌ها کمی اقرار شده است دریچه‌های تهویه میانی تا حدودی تو ذوق می‌زنند و با همه جور سلیقه این طراحی داخلی جور در می‌آید به استثنا می‌توان گفت فضاسازی متعادل زیبایی را در داخل کابین مار ۳۰۰ سی پرو انجام داده‌اند و بسیار زیبا و دلنشین است یک نوع نورپردازی در داخل آن اضافه شده است که روی داشبورد به سمت سرنشینان انجام می‌شود که حالت توجهی را برای سرنشینان تولید کرده نمایشگر بزرگ مولتی مدیا دارد و میانه داشبورد بسیار زیبا طراحی شده است تنظیمات زیادی را می‌توان از روی این مانیتور در داخل خودرو انجام داد پنل‌های تهویه مالتی مدیا بسیار زیبا و با کلیدهای فیزیکی در قسمت زیرین نمایشگر وجود دارد که در صورتی که می‌خواهید از سیستم و دوربین تهویه و از قسمت‌های خودرو استفاده کنید از این دکمه‌ها کمک بگیرید از جذابیت‌های المان‌های داخل کابین می‌توان به طراحی بسیار زیبا و مدرن غربیلک فرمان دوشاخه که استایلی بسیار شگفت انگیز را به وجود آورده اشاره کرد و سطوح نرم تزیینات چرمی روی کنسول‌ها و کیفیت بسیار زیاد کابین اشاره داشت

با توجه به فاصله‌ای که در رابطه با اندازه‌ها گفته شده است محور جلو و عقب باید گفت فضای بسیار مناسبی را ایجاد کرده و سرنشینانی که قدهای بلند نیز دارند می‌توانند در ردیف جلو حضور داشته باشند و بدون دردسر در خودروها بشینند وقتی از کراس اورها صحبت می‌کنیم خودرو بسیار اسپرت و استفاده در خانواده‌ها به چشم می‌خورد که با استفاده از میزان فضای بزرگ و امکان‌های مختلفی که برای آن در نظر گرفته‌اند می‌تواند امتیاز مناسبی را داشته باشد صندوق عقبم نیز بسیار بزرگ است و می‌تواند برای مسافرت‌ها بسیار مناسب و راحت باشد و سرنشینان را در خود جای دهد

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

شرکت آرشام موتور اعلام کرده است که این خودرو از تجهیزات رفاهی و ایمنی هیچی کم ندارد و بسیار مدرن طراحی شده از سنسورهای متناسبی برای او ایجاد شده است آینه‌های جانبی مختلف تاشو برقی رادار تشخیص نقاط کور درهای اتوماتیک خروج از پارک سیستم نزدیک شدن به مانع تلفن همراه یا بیسیم دوربین ۵۴۰ درجه و مشخصات دیگر که هر کدام را نام می‌بریم مانند کروز کنترل هوشمند کنترل ایستایی در سربالایی‌ها کنترل سرعت در سرازیری‌ها کنترل کشش پایداری اتوپارک سنسور جلو و عقب رادار نقاط کور رادار تغییر لایت رادار تصادف جلو و عقب ترمز ضد قفل توزیع نیروی ترمز ترمز کمکی ترمز اضطراری ترمز برقی پدال شیفتر اتولایت چراغ روز دکمه‌های کنترل فرمان گرمکن فرمان نمایشگر ناوبری هد آپ دوربین عقب دوربین ۱۶۰ درجه کیسه هوا ورود بدون کلید بدون استارت تهویه اتوماتیک صندلی برقی راننده صندلی برقی سرنشینان گرمکن صندلی جلو و عقب سرد کن نیز همینطور ماساژور صندلی آینه بغل برقی گرمکن آینه بغل پاناروما و سانروف امکاناتی مثل نورپردازی داخلی و سنسور نور تهویه مطبوع اتوماتیک که در این نسخه و در خودرو مار ۳۰۰ سی پرو تولید و اضافه شده است

قیمت مارس ۳۰۰cپرو

این خودرو همچنان قیمت مشخصی در خارج از کشور و بازارهای بین المللی دارد حدود ۲۲ هزار دلار است اما در داخل ایران معلوم نیست با چه قیمتی به فروش برسد زیرا نسخه‌های اولیه آن قرار است وارداتی باشد که شاید نزدیک به ۲ میلیارد تومان در ایران باشد و بعد از آن قرار است به صورت فیس در ایران تولید شود که شاید قیمت پایین‌تری داشته باشد بنابراین همچنان از قیمت آن مطلع نیستیم ولی رقیبان زیادی در داخل ایران دارد که قیمت‌هایی همچون بالا دارند و به صورت حرفه‌ای هستند

جمع بندی

با پیشرفت تکنولوژی در چند سال اخیر شاهد خودروهای بسیار لوکس مدرن ایمن در بسیار کشورهای پیشرفته دنیا هستیم که توانستند ویژگی‌های بسیار خوب را برای خودروهایشان به نمایش بگذارند و آنها را وارد کنند و با یکی از ابرقدرت‌ترین خودروسازی‌ها در سراسر دنیا تبدیل شوند اما کشور ما با داشتن تحریم‌هایی که برای او در نظر گرفتند بسیار ظلم‌هایی در این زمینه به ما شده است و ما نمی‌توانیم همچون خودروهایی تولید کنیم واردات این خودروها در این زمینه به ما کمک می‌کنند تا بتوانیم فیس لیفت‌هایی از روی آن طراحی و استفاده کنیم ویژگی‌هایی را به خودروهایمان اضافه کنیم تا بتوانیم خودروهای بهتری را تولید کنیم در این نوع خودرو بسیار خودروی زیبا و نوین است و ویژگی‌های بسیار زیادی را در زمینه فنی به آن اضافه کرده‌اند که توانسته ایمنی زیادی را برای سرنشینان راحتی زیاد را برای آنها و امکاناتی را ارائه دهد که سفری راحت و دلپذیر را داشته باشند در این مقاله در رابطه با خودروی مارس ۳۰۰ سی پرو که ساخت شرکت دانگ فونگ بوده است در چین یکی از کراس اورهای بسیار جمع و جور است که آرشام موتور خواسته است آن را به صورت مونتاژ در ایران به وجود بیاورد و در سال ۱۴۰۳ نیز در نمایشگاه شیراز آن را رونمایی کرد بنابراین ویژگی‌هایی که دارد توانسته این خودرو را به یکی از بهترین خودروها تبدیل کند و ویژگی‌های بسیاری را داشته باشد درنتیجه میتوان گفت که یکی از بهترین خودرو ای تولیدی درسال های اخیر با امکانات ویژه میباشد و صنعت و تکنولوژی از گذشته تا اکنون و بعد ها میتوان از این بیشتر پیشرفت کند و همواره بهتر شود در این مقاله برایتان از تمامی ویژگی‌های فنی ظاهری داخلی آپشن‌های رفاهی قیمت آن توضیحاتی دادیم و امیدواریم که این مقاله را مطالعه کند و برایتان مفید واقع شود

باسپاس از همراهی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *